خانهءسگ

همه چیز درباره همهء سگ ها

خانهءسگ

همه چیز درباره همهء سگ ها

فروش یک قلاده میکس اشپیتز و تریر

  

فروش یک قلاده میکس اشپیتز و تریر 

نام:میشا 

تاریخ تولد:۵/۵/۸۸  

جنسیت:ماده 

رنگ :مطابق تصویر

خصوصیات:مودب و اجتماعی 

بسیار بازیگوش هیچ و قت از بازی سیر نمیشود  

بازی با توپ را بسیار دوست دارد 

قیمت :۹۰۰۰۰تومان  

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب 

در صورت تمایل به خرید در قسمت نظرات به صورت خصوصی اعلام نمایید 

یا به آدرس زیر ایمیل بزنید  

میشا فرو خته شد

ادامه مطلب ...

معرفی نژاد:گریت دین

 

نژاد:گریت دین

توضیحات:

گریت دین نژادی است که اصالت ، نجابت ، نیرو و ذکاوت را در هم ادغام کرده. یکی از بزرگترین سگهای دنیاست. موهایی زبر و خشن دارد. نگهداری از این نژاد بدلیل جثه بزرگ آن شرایط ویژه ای را طلب می کند. این نژاد به محیط بزرگتری برای زندگی و فعالیتهای بدنی نیاز دارد. میزان تغذیه و خوراک آنها نیز به مراتب از نژادهای دیگر بیشتر است. اصولاً چنانچه آموزش و تعلیم این سگها بدرستی صورت گیرد و سگهای مطیع و آرامی تربیت شوند ، می توانند بعنوان سگهای خانگی نگهداری شوند. رنگ پوشش خارجی آن متغایر است و تقریباً به هر رنگی یافت می شوند. رنگ چشم ها معمولاً تیره می باشد اما گاهی اوقات به رنگ آبی نیز یافت می شود.

خلق وخو:

گریت دین نژاد آرام ، مهربان ، شیرین و با محبت است. بازیگوش و مهربان با کودکان. همه را دوست دارد و ترجیح می دهد که همیشه در اطراف مردم باشد. پارس نمی کند مگر در شرایط خاص. سگی مسئول ، باوفا و شجاع است. بدلیل جثه بزرگی که دارد باید از سنین پایین تر مورد آموزشهای لازم قرار گیرد تا بیاموزد که خود را به انسانها خصوصاً کودکان تکیه ندهد. معمولاً نرها با هم جنس خود کنار نمی آید اما اگر از دوران تولگی با سگهای دیگر بزرگ شود می تواند به راحتی با آنها کنار آید. آموزش دادن به آنها می تواند گاهی اوقات مشکل و دشوار گردد.

وزن ، ارتفاع:

وزن: در نرها : (54-90) ک.گ ، در ماده ها : (45-59) ک.گ

ارتفاع: در نرها : (76-86) س.م ، در ماده ها : (71-81) س.م

مشکلات سلامتی:

این نژاد عمر کوتاهی دارد. در هنگام خرید باید از سلامت و بهداشت محیطی که توله ها در آن پرورش یافته اند اطمینان حاصل کرد. از جمله بیماریها می توان به مشکلات لگن ، بیماریهای خونی ، تومار، بیماری قلبی و عفونت دم اشاره کرد.

شرایط نگهداری:

می توان این نژاد را در آپارتمان نگهداری کرد به شرط آنکه اجازه فعالیت بدنی کافی در طول روز به آن داده شود. اصولاً یک حیاط بزرگ می تواند مکان مناسبی را برای زندگی آن فراهم نماید.

فعالیت بدنی:

گریت دین به فعالیت زیاد نیاز دارد. حداقل فعالیت بدنی برای آن  در طول روز پیاده روی های طولانی است.

طول عمر:

بطور متوسط زیر 10 سال عمر می کند اما بعضی از آنها می توانند تا سنین 12-13 سالگی زندگی کنند.

آراستن:

موی کوتاه آن برای آراستن مناسب می باشد. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد. برس زدن روزانه کافی است. از آنجایی که شستن این سگ غول پیکر دشوار می باشد ، بنابر این می توان او را   فقط در مواقع ضروری استحمام کرد. ناخن هایش را بطور منظم کوتاه کنید.

تاریخچه:

نام این نژاد در زبان انگلیسی ترجمه ایست از لغت قدیمی فرانسوی Grand Danois به معنی دانمارکی بزرگ. البته هیچ دلیل قابل قبولی برای ارتباط بین این نژاد و دانمارک وجود ندارد. به اعتقاد برخی از محققین در مقبره های مصریان سه هزار سال قبل از میلاد تصاویر سگهایی وجود دارد که بسیار شبیه به گریت دین است. جانور شناسان عقیده دارند که نژاد Irish Wolfhound اجداد اصلی گریت دین می باشند و برخی Old English Mastiff را در این رابطه معتبر تر می دانند. اصلاح نژاد گریت دین از اواخر قرن نوزدهم ابتدا در آلمان و سپس در انگلیس و آمریکا گسترش یافت.

گروه:


سگهای کاری. 

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی نژاد:گُلدِن رِتریوِر

 

نژاد:گُلدِن رِتریوِر

توضیحات:

گلدن رتریور سگی باهوش ، زیبا و اجتماعی است. دارای جثه متوسط می باشد و به رنگهای کرم و طلایی یافت می شود ( رنگ موی قرمز و سرخ قابل قبول نمی باشد). لایه بیرونی پوشش ضد آب و لایه زیرین انبوه و پر پشت است. دارای سر پهن و عضلانی و دندانهای منظم می باشد. بینی سیاه دارد و چشم های مهربانش به رنگ قهوه ای و مشکی یافت می شود. گوشهایی به اندازه متوسط ، گردنی ماهیچه ای  و سینه ای فراخ دارد. دمش بلند است اما هرگز بصورت فر خورده نمی باشد.
 

خلق وخو:

گلدن رتریور سگی جذاب ، پر محبت ، باهوش و با استعداد آموختن فراوان است. همیشه مهربان است و رفتار خیلی آرامی با کودکان دارد. سگهایی باوفا ، شیرین و مشتاق برای خوشنود کردن صاحبانشان هستند.  گلدن رتریور فعال و پر محبت و به طور خلاصه سگ مناسبی برای اعضای خانواده است. آموزش دادن به او سرگرم کننده خواهد بود. با غریبه ها و سایر سگها رفتاری دوستانه دارد و خوی تهاجمی ندارد. گلدن رتریور دیدبان خوبی است و ورود غریبه ها را با پارس کردن اطلاع می دهد. در اطراف انسانها بودن او را خوشحال نگاه می دارد و نباید او را برای مدت زیادی تنها رها کرد. گلدن رتریور نام خود را از باز آوردن شکار برای شکارچی کسب کرده است ، همچنین قابل ذکر است که این سگ  شناگر بسیار ماهری می باشد. 
 

وزن ، ارتفاع:

وزن: در نرها : (27-36) ک.گ ، در ماده ها : (25-32) ک.گ

ارتفاع: در نرها : (56-61) س.م ، در ماده ها : (51-56) س.م
 

مشکلات سلامتی:

مستعد برای بیماریهای لگن و همچنین عفونت چشمی است. مشکلات و نارسائی های قلبی و همچنین آلرژی پوست در این نژاد شایع است که در صورت مشاهده باید سریعاً به دامپزشک مراجعه کرد.
 

شرایط نگهداری:

این نژاد برای زندگی آپارتمانی مناسب است به شرطی که در طول روز به حد کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه پر تحرک است و یک حیاط متوسط یا بزرگ می تواند مکان مناسبی را برایش فراهم کند.
 

فعالیت بدنی:

گلدن رتریور به فعالیت و ورزش روزانه نیاز دارد و اکثراً علاقه دارد که توپ یا اسباب بازیهای پرتاب شده را باز بیاورد. بنابراین ورزش دادن او چندان سخت نخواهد بود. از فعالیت بدنی روزانه آن اطمینان حاصل کنید و از غذا دادن زیاد خودداری کنید چرا که این نژاد استعداد خوبی در فربه شدن دارد .
 

طول عمر:


در حدود 10-12 سال.

آراستن:

پوشش صاف و مضاعف او برای تمیز کردن آسان است. شانه زدن روزانه و شستن در مواقع ضروری توصیه می شود ، در هنگام شانه کردن به لایه پر پشت زیرین توجه کنید. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.
 

تاریخچه:

منشأ این نژاد انگلستان است. گلدن رتریور امروزی حاصل جفتگیری نژاد Yellow Flat Coated-Retriever با Light-Coated Tweed Water Spaniel می باشد. معمولاً لقب گلدن به سگهای خانوادگی داده می شود (Family Dog). همچنین این نژاد برای شکار پرنده در آب و خشکی مناسب است. حس بویایی فوق العاده دارد. گلدن رتریور همچنین بعنوان راهنمای نابینایان و کمک به افراد معلول مورد نگهداری قرار می گیرد.
 

گروه:


سگهای ورزشی. 

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی نژاد:ژرمن شیپرد

 

نژاد:ژرمن شیپرد

توضیحات:

ژرمن شیپرد در تمام ایام به دلیل رفتار و ساختار بدنی ممتازش در بین سایر نژادها مورد انتخاب قرار گرفته است و حتی ویژگی های دفاعی و تربیت های اختصاصی آن نیز به معرض قضاوت گذارده می شود. مهمترین ویژگی در این نژاد رفتارهای اشرافی ، شهامت و توانایی آموختن رفتارها و فعالیتهای اختصاصی است. اولین ویژگی یک ژرمن شیپرد خوب ، قدرت ، چالاکی ، عضلات مناسب و هوشیاری است. رنگ در سگهای ژرمن شیپرد  متفاوت است و تقریباً اکثر رنگها قابل قبول هستند. با این وجود رنگهای خیلی کم رنگ و یا سفید یک دست قابل قبول نمی باشد. 
 

خلق وخو:

اغلب بعنوان سگ کار از آن استفده می شود. ژرمن شیپرد سگی باهوش ، نترس ، مشتاق ، شجاع ، شاداب و بیقرار برای آموختن است. به شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد مقداری از هوش خود را از انسان به ارث برده است! استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آنها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه ها دوری می جویند. ژرمن شیپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت.  تنها زمانی پارس می کند که لازم باشد. شمه قوی در محافظت ونگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می آید و با کودکان بسیار مهربان است. به راحتی می توان آنه را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله ، سگ نگهبان ، سگ پلیس ، راهنمای نابینایان ،  ناجی و سگ ارتش تعلیم داد.
 

وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (30-40) ک.گ ، در ماده ها: (30-40) ک.گ

ارتفاع در نرها: (60-65) س.م ، در ماده ها: (55-60) س.م
 

مشکلات سلامتی:

مشکلات کپل ( باسن) و آرنج در آنها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید. بیماریهای خونی ، مشکلات هضم غذا ، صرع ، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می باشد.
 

شرایط نگهداری:

برای زندگی در آپارتمان مناسب است به شرطی که به آن اجازه فعالیت بدنی روزانه داده شود. در داخل خانه آرام است اما یک حیاط بزرگ برای زندگیش مناسب خواهد بود. 
 

فعالیت بدنی:

فعالیت و جست و خیز رادوست دارد. گاهی اوقات به تعلیم و آموزش علاقه نشان می دهد و از کشتی گرفتن و مبارزه لذت می برد.
 

طول عمر:


حدود 13 سال.
 

آراستن:

ریزش مو در این نژاد خصوصاً در فصل ریزش مو زیاد می باشد. شانه کردن روزانه مناسب است. نباید آنها را زیاد استحمام کرد. شستشوی دو بار در سال کافی است تا از خشک شدن و از بین رفتن روغن طبیعی پوست جلوگیری شود.
 

تاریخچه:

در بین سگهای قدیمی گله و مزارع و همچنین از جمله ملازمان و همراهان انسان طی قرون گذشته این نژاد توسعه بسیار زیادی یافته است. ژرمن شیپرد توانست از سال 1914 از آلمان به بسیاری از نقاط جهان انتقال یلبد.
 

گروه:


سگهای کاری - چند منظوره. 

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی نژاد: فرنچ بولداگ (بولداگ فرانسوی)

 

نژاد: فرنچ بولداگ (بولداگ فرانسوی)

توضیحات:

این نژاد یک بولداگ کوچک با گوشهای بزرگ ، نوک تیز و گرد همانند گوش خفاش می باشد. دارای بدن عضلانی و بینی شبیه به خوک است. اندازه سر در این نژاد به بزرگی نوع انگلیسی آن نمی باشد. قسمت جلویی بدن حیوان باید از ناحیه عقب پهن تر باشد. پوشش خارجی به رنگهای سفید ، مشکی ، قهوه ای و یا چند رنگ یافت می شود. چشمها گرد و تیره و بیرون زده می باشد و دم بسیار کوتاه است.   
 

خلق وخو:

فِرِنچ بولداگ سگی خوشحال و آسان جهت نگهداری می باشد. بسیار بازیگوش ، احساساتی ، شیرین ، شجاع و سر زنده است. معمولاً با سایر حیوانات و غریبه ها به خوبی کنار می آید و بازی می کند اما معمولاً با یک شخص واحد انس می گیرد. نسبت به سایر سگها آرام است گرچه ممکن است گاهی نرها حالت تهاجمی نسبت به یکدیگر پیدا کنند. این نژاد به توجه و محبت صاحبش نیاز دارد و نمی تواند بی توجهی را تحمل کند. معمولاً زیاد پارس نمی کند. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. این نژاد مهارت خوبی در شکار موشها دارد.
 

وزن ، ارتفاع:

این نژاد دارای دو وزن مختلف می باشد که عبارتند از: (9-10) ک.گ و (10-13) ک.گ ، وزن بالای 13 ک.گ قابل قبول نمی باشد.

ارتفاع در نرها: (30) س.م ، در ماده ها: (30) س.م
 

مشکلات سلامتی:

بیماریهای چشمی و مشکلات تنفسی (خس خس و خر وپف کردن) به علت پهن بودن بینی قابل ذکر می باشد. بدلیل ساختار فیزیکی بدنش قادر به شنا کردن نمی باشد بنابراین باید در کنار استخر و رودخانه مواظب او بود. گاهی اوقات زایمان در ماده ها بعلت بزرگی سر توله ها توسط سزارین صورت می گیرد.
 

شرایط نگهداری:

فِرِنچ بولداگ نسبت به هوای گرم حساسیت دارد و خیلی سریع گرما زده می شود بنابراین پیشنهاد می شود او را در آب و هوای خنک نگهداری کنید. مناسب جهت نگهداری در آپارتمان می باشد و نیازی به حیاط ندارد.

فعالیت بدنی:

نباید این نژاد را در هوای گرم وادار به ورزش و فعالیت بدنی کرد. به دویدن و بازی کردن علاقه زیادی دارد. بعضی از آنها انرژی بیشتری نسبت به سایرین دارند.
 

طول عمر:


حدود 10-12 سال.
 

آراستن:

آراستن این نژاد بسیار آسان می باشد. برس کشیدن هرزگاهی کافی می باشد. ریزش مو در این نژاد متوسط است.  
 

تاریخچه:

فِرِنچ بولداگ ابتدا در انگلستان بعنوان بولداگ انگلیسی مینیاتوری پرورش یافت. در سال 1860  تعدادی از پرورش دهندگان فرانسوی این نژاد را به فرانسه برده و با تریر فرانسوی آمیخته کردند و نام بولداگ فرانسوی (فِرِنچ بولداگ) بر او نهادند. بعدها این نام از سوی انگلیسی ها مورد اعتراض قرارگرفت چراکه بولداگ یک نژاد انگلیسی و بطور سنتی سمبل انگلستان به حساب می آمد.  
 

گروه:


سگهای غیر ورزشی. 

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی نژاد:انگلیش سِتِر

 

انگلیش سِتِر  

توضیحات:

یک سگ شکاری آموزش یافته با تفنگ ، باهوش و صبور که از لحاظ قدرت بدنی ، استقامت ، خوش اندامی و رفتار ایده آل می باشد. موها یک دست و پر پشت. سگهای نر کاملاً عضلانی و ماده ها ظریف هستند. گردن بلند ، زیبا و عضلانی است و حالت خمیده دارد. سینه عمیق دارد. دم در ادامه خط پشت قرار گرفته است. زمینه سفید رنگ با مخلوطی از موهای تیره تری که با درجات مختلف واقع شده اند. لکه های بزرگ بر روی بدن نا مطلوب است.
 

خلق وخو:

باوقار ، دوستانه ، بدون خجالت ، نترس و غیر شرور. بسیار سرزنده و حساس است و رابطه خوبی با کودکان دارد. به پارس کردن علاقه دارد و باید او را از سنین کم نسبت به این کار منع کرد.

وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (25-36) ک.گ ، در ماده ها: (20-23) ک.گ

ارتفاع در نرها: (61-69) س.م ، در ماده ها: (58-66) س.م

مشکلات سلامتی:

از دادن غذای اضافی خودداری کنید چراکه استعداد خوبی در فربه شدن دارد. مشکلات لگن و همچنین بیماری سقط جنین در ماده ها شایع می باشد.

شرایط نگهداری:

برای نگهداری در آپارتمان و محیط شهری پیشنهاد نمی شود و حداقل به یک حیاط متوسط برای زندگی نیاز دارد.

فعالیت بدنی:

این نژاد به ورزش و فعالیت بدنی روزانه زیاد نیاز دارد. دویدن در فضای آزاد و پیاده روی مناسب می باشد. اگر به اندازه کافی فعالیت بدنی نداشته باشد کلافه و غیر قابل کنترل خواهد شد.

طول عمر:

حدود 10-12 سال.

آراستن:

برس کشیدن و شانه زدن روزانه برای موهای متوسط ، نرم و پر مانند او مناسب می باشد. این نژاد در فصل ریزش مو به آراستن بیشتری نیاز دارد. شست و شو در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه:

بر اساس نوشته های موجود به نظرمی رسد که سِتِرِ انگِلیسی از 400 سال قبل و حتی جلو تر از آن بعنوان یک سگ شکار کننده پرندگان در انگلستان مطرح بوده است. این نژاد حاصل جفتگیری بین نژادهای Spanish Pointer و Spring Spaniel به وجود آمده است. اولین نمایش از آن در سال 1859 در انگلستان بعمل آمد.

گروه:

سگهای تازی و آموخته با تفنگ

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی نژاد :انگلیش فاکس هاند (فاکس هاند انگلیسی)

 

نژاد :انگلیش فاکس هاند (فاکس هاند انگلیسی)

 توضیحات:

فاکس هاند یک سگ خوش اندام و زیبای شکاری است. داری ماهیچه های بلند و جمجمه پهن می باشد. گردن بلند و چشمها جذاب و بزرگ و گوشها آویزان می باشند. پاها بلند و صاف و در انتها تخم مرغی شکل اند. معمولاً به رنگهای سفید - قهوه ای - سیاه و یا دو رنگ یافت می شوند. دم در امتداد خط پشت قرار دارد.     
 

خلق وخو:

فاکس هاند شکارچی فعال ، شجاع ، پر محبت و مسئول در مقابل آقایش می باشد. با سایر افراد رابطه خوبی دارد خصوصاً کودکان. از زندگی گروهی با سایر سگها لذت می برد و با سایر حیوانات خانگی کنار می آید. می تواند با سرعت زیاد برای 5-6 ساعت حتی در آب و هوای گرم بدود و فعال باشد. گرچه در جوانی انرژی زیادی دارد اما بهتر است تا در سن 7-8 سالگی بازنشسته شود. نوع انگلیسی آن سرعت کمتری در مقایسه با نوع آمریکاییش دارد. گونه های نمایشی برای نگهداری آسانتر می باشند چراکه نوع شکاری آن بسیار فعال و پر جنب و جوش است.
 

وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (60-63) ک.گ ، در ماده ها: (60-63) ک.گ

ارتفاع در نرها: (56-63) س.م ، در ماده ها: (53-61) س.م
 

مشکلات سلامتی:

سگ بسیار سالمی می باشد و بیماری خاصی قابل ذکر نیست. 
 

شرایط نگهداری:

بسیار فعال و پر جنب و جوش می باشد و برای نگهداری در آپارتمان و محیط شهری مناسب نیست. 
 

فعالیت بدنی:

این نژاد به دویدن زیاد روزانه نیاز دارد تا خوشحال و سرحال بماند. حس شکارچی بودن او گاهی اوقات خطر ساز می شود بنابراین باید در اماکن عمومی از قلاده استفاده شود.
 

طول عمر:

معمولاً زیر 10 سال. 

آراستن:

موهای کوتاه و زبر آن برای آراستن آسان می باشد. برس کشیدن و استحمام در مواقع ضروری پشنهاد می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد. 
  

تاریخچه:

فاکس هاند حاصل آمیزش Greyhound , Bulldog و Fox Terrier می باشد. از این نژاد بیشتر برای شکار و تعقیب روباه ها به همراه شکارچیان انگلیسی استفاده می شده است. حس بویایی بسیار قوی و استقامت زیادی در دویدن برای ساعتهای متوالی دارد. 

گروه:

سگهای تازی. 

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی نژاد:دوبرمن

 

نژاد:دوبرمن

توضیحات:

دابِرمَن سگی است با جثه متوسط ، بدنی تو پر ، عضلانی و قوی که جهت سرعت زیاد و استقامت طراحی شده است. از لحاظ ظاهری زیبا و از لحاظ رفتار و حرکات نجیب ، پرانرژی ، مصمم ، هوشیار ، نترس ، مطیع و اشرافی می باشد. یک دابِرمَن اصیل و تربیت یافته ماهیت خود را بعنوان یک دوست و یک محافظ باوفا به اثبات رسانده است. چشمها بادامی شکل ، دارای عمق متوسط با حالتی قوی و پر انرژی که رنگ آن از قهوه ای معمولی تا قهوه ای تیره در سیاه رنگ و قرمز و خاکستری و حنایی در سگهای لکه دار متغیر است. گوشهای کوتاه شده را بصورت افراشته نگاه می دارد. دندانها بسیار قوی و سفید هستند و عملکرد آن دقیقاً شبیه به قیچی است.      
 

خلق وخو:

سگی است پر انرژی ، دقیق ، مصمم ، هوشیار ، نترس ، اشرافی و مطیع و در عین حال مهاجم. هوشیاری ، چاوکی و چالاکی عضلات و رفتار وجود آشکاری است که در چشم هر بیننده ای جلب توجه می کند. دابِرمَن سگی باوفا است و بیشتر از هر نژادی اثرات حیوانات نجیب زاده را دارا می باشد. حس شجاعت و کنجکاوی در چشمهای تیره و در هماهنگی با ویژگیهای بدن کاملاً مشخص است.   
 

وزن ، ارتفاع:

وزن در نرها: (30-40) ک.گ ، در ماده ها: (30-40) ک.گ

ارتفاع در نرها: (66-71) س.م ، در ماده ها: (61-66) س.م
 

مشکلات سلامتی:

غالباً سگ سلامتی است. بیماریهای خونی ، مشکل چاق شدن در سنین بالا ، نفخ ، مشکلات لگن و بیماریهای قلبی قابل ذکر می باشد.
 

شرایط نگهداری:

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرط آنکه در طول روز به آن اجازه انجام فعالیت بدنی کافی داده شود. اما بهترین مکان برای او یک حیاط متوسط خواهد بود. دابِرمَن نسبت به سرما حساس است بنابراین در مناطق سردسیر، پلیس قادر به کار با این نژاد نمی باشد.

فعالیت بدنی:

دابِرمَن بسیار پر انرژی است و به ورزش و فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد.
 

طول عمر:

بالای 13 سال.

آراستن:

به آراستن کمی نیاز دارد. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.
  

تاریخچه:

دابِرمَن در سال 1860 در ناحیه آپولدا در آلمان توسط شخصی بنام لویی دابِرمَن پرورش یافت. اجداد او را نژادهای German Pinscher ، Rottweiler ، Beauceron ، Grey Hound و English Grey Hound تشکیل می دهند. این نژاد در سال 1900 برای اولین بار به ثبت رسید.
 

گروه:

سگهای کاری و سگهای نگهبان ، سگهای آموخته با تفنگ. 

تصاویر بیشتر در ادامهء مطلب

ادامه مطلب ...